Van Hue naar Hoi An - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Frans en Ina - WaarBenJij.nu Van Hue naar Hoi An - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Frans en Ina - WaarBenJij.nu

Van Hue naar Hoi An

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Frans en Ina

25 Februari 2007 | Vietnam, Hanoi

Lieve thuisblijvers;
Dag 9
Er loopt maar een kustweg van Hue naar Hoi An met prachtige uitzichten. In Da Nang hebben we een Cham-museum bezocht een dynastie van de 1e tot de 16e eeuw. Dit was heel mooi.
Daarna na de Marble Mountains in Non Nuoc. Heel veel marmeren beelden; veel boehda's en leeuwen die er enorm kitsch uitzagen. Na de lunch een wandeling op de berg gemaakt. Dit was heel hoog maar ook heel mooi met pagodes, poorten en boehda's. Je kon daar het Chinabeach zien waar de Amerikanen in 1965 aan land kwamen. Later zagen we ook veel graven.
Onderweg zag je dat er veel schade was aan bomen en huizen van de laatste typhoon. (windkracht 12 - 13)
Om 15:00 uur in Hoi An aangekomen. Het is een luxe hotel met zwembad. Het is hier nu hoog zomer tussen de 28 en 30 graden in de schaduw. De stokrozen en oleanders staan te bloeien. Het stadje is heel gezellig met overal lampions en Chinese lantarens. Maar vooral heel veel kledingszaken, dus de keuze waar je je kleding laat maken is moeilijk.
Na het eten heeft Frans zich een pak laten aanmeten met twee overhemden.
De volgende dag kan het weer ophalen; het paste prima.

Dag 10 Hoi An;

Na het uitslapen gingen we weer winkelen. Hanneke, het is gelukt. Alleen bij het ophalen ging het moeilijk we dachten zo op de winkel af te lopen maar konden het niet meer vinden. Kaartje bekeken en we moetsen naar nummer 611, daar was een eettentje. Weer terug gelopen en zoeken en vragen en alles lijkt hier op elkaar. We dachten al die man heeft de maten en het geld en is met de noorderzon vertrokken, maar nee op nummer 661 waren we op het juiste adres de rekken stonden anders en een ander meisje in de zaak en die lijken ook al zo op elkaar. Goed afgelopen dus. We hebben nog een aantal dingen gekocht.
'sMiddags hebben we veel handwerkambachten gezien, zoals hoeden maken; mattenvlechten; zijdespinnen en pottenbakken.
Erg leuke uitleg gehad door een mooi meisje.

Dag 11 Hoi An;
Vroeg op. Om 7:15 uur naar de rivier gelopen met de boot over en een gezamelijke fietstour met 10 personen gemaakt. De gids was een Hollander die hier al 5 jaar woont. Het een geweldig mooie tocht door het platteland van Hoi An. We kwamen op plaatsen waar geen tourist normaal komt en kregen heel veel goede uitleg.
Vanavond gezamenlijk uit eten en morgen starten we vroeg naar de volgende bestemming via My Lai.

Antwoorden:
Wat we voor Jos gekocht hebben is prive.

liefs en groetjes van een genietende Frans en Ina

• 25 Februari 2007 - 12:31

Lisette:

Gisteren las ik nog hoe jullie in Hue waren, vandaag vertrekken jullie al uit Hoi An! Wat zien en doen jullie veel in zo'n korte tijd! geweldig! En die pagode's en tempels, mooi hè? Heb jij ook nog kleren gekocht mam?
    Ik vind het zo heerlijk voor jullie dat jullie dit doen!
    Hele dikke kus, Lisette.

• 26 Februari 2007 - 03:38

Stef En Bea:

Wij zijn ook blij dat jullie zo genieten!
    Mooi pak Frans, maar hebben jullie straks met al die souvenirs niet een apart vliegtuig nodig?
    Even ook een berichtje van ons: dinsdag en woensdag zijn de spannende verhuisdagen, na 10 jaar de Arcade verlaten. doet een beetje pijn, maar er komt iets heel leuks voor terug.
    Voorlopig geen internet thuis, dus kan niet regelmatig op jullie site kijken, maar proberen het wel via het werk. Nog veel plezier!

• 26 Februari 2007 - 19:58

Marjo:

Leuk om jullie reis te volgen. Wat doen jullie veel. Geniet ervan!
    groetjes familie Mul