Phnom Penh naar Siem Reap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Frans en Ina - WaarBenJij.nu Phnom Penh naar Siem Reap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Frans en Ina - WaarBenJij.nu

Phnom Penh naar Siem Reap

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Frans en Ina

11 Maart 2007 | Cambodja, Khett Siem Reab

Hallo allemaal,

Ik hoop dat het vandaag goed gaat met de foto's. Ik vond dat het vorige keer niet goed ging, maar Frans zei dat het niet anders kon. Hij doet het fotogebeuren en heeft erge haast achter de computer. Nu heeft hij foto,s op een c.d. gebrand.
Ik ga verder met het reis verslag.

Dag 23 zaterdag 10 maart
Vandaag van Phnom Penh naar Siem Reap met een speedboot, een lijndienst, om 7 uur de boot in. Het was voor ons Europeanen een veel te krappe boot en we zaten als haringen in een ton. Eigenlijk een levensgevaarlijk tocht. Na de start gingen er al een heel stel op dek. Het was net gemotoriseerde kogel dus op dat ronde dak was het geen luxe cruiseboot zoals we dachten en erg veel lawaai. Aan de rivieroever was er heel veel armoede te zien, rieten hutjes op palen.
Na 2,5 uur staken we het Tonle Sapmeer over.
Ook hier laag water.
Om 13 uur kwamen we aan bij de rivier die naar Siem Peap gaat. We moesten overstappen op een kleine boot. Wat een armoedig bestaan langs de rivier een zoveel bedelende mensen en zo zielig kijken en smeken, zelfs peuters roepen al, one dollar please.
Ons hotel is heel goed . Het Cambodjaanse eten is erg lekker. De stad is heel westers en veel grote hotels. Het weer is heelijk heet. De tuk tuk bracht ons gisteren en vandaag naar de tempels van Angor Wat. Die blijft dan de hele tijd tot je beschikking. Gisteren de zonsondergang gezien bij Bhareng Wat en vandaag Angor Wat=hoofdstad tempel en Angor Thom = grote hoofdstad bekeken. Het was prachtig.Het is verwonderlijk dat ze in 1100 zulke ingewikkelde gebouwen konden maken. Morgen gaan we weer en nemen dan hele grote toer langs diverse tempelkomplexen.
Het hele komplex is 200 vierkante km groot.
We zitten nu buiten te internetten en er staat een jochie van 7 jaar met een baby in zijn kmerdoek aan Frans zijn compuet te rommelen. Het is een foto waard, maar helaas geen toestel bij ons.
De foto's komen nu hopelijk goed.
Tot zover.
Volgede bericht doen we vanuit Singapore want daar hebben alle tijd.
Liefs en groetjes van Frans en Ina.

• 12 Maart 2007 - 11:34

Stef En Bea:

Welkom in Singapore! En dan is het zomaar weer bijna voorbij! Maar zoals wij hebben gelezen en gezien hebben jullie het fantastisch gehad.
    We hadden het plan morgenochtend op Schiphol te zijn om jullie te verwelkomen, maar ik (Stef dus) moet om 07.00 uur beginnen met werken, dus dat gaan we niet redden helaas. In ieder geval een heel goede terugreis.

• 13 Maart 2007 - 08:55

Josine:

Hoi Pap en Mam,

Al weer op weg terug naar Nederland. Voor ons is het allemaal erg snel gegaan. Voor zometeen Een hele goede vlucht! En tot morgen ochtend op schiphol!
    Veel liefs Josine :D

• 13 Maart 2007 - 11:48

Marloes:

Hoi Pap en Mam,
    Goede vlucht straks. Ik hoop dat jullie ook nog singapore kunnen verkennen. We zijn erg benieuwd naar jullie uitgebreide verhaal met foto's.
    Liefs Marloes