Hue (dag 6 en 7) - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Frans en Ina - WaarBenJij.nu Hue (dag 6 en 7) - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Frans en Ina - WaarBenJij.nu

Hue (dag 6 en 7)

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Frans en Ina

22 Februari 2007 | Vietnam, Hué

Hallo allemaal.
Erg leuk jullie reacties te lezen.
Antwoorden:
Het eten is lekker maar wat flauw, we zijn voorzichtig met rauwe kruiden en groenten.
Sonjabakkeren is hier al een eeuwenoude eetculuur. Ze noemen het Bak-Kren Son-Ja.
Tip: Eet met stokjes; rijst, korrel voor korrel.
Mie: sliert voor sliert en gebruik ontbijtbordjes. Geen voor en nagerecht en drink veel groene thee.
Ze dragen hier allemaal maatje 32.

De foto's: Ze hebben alleen oude p.c's en geen usb ingang.

Dag 6.Naar Hue.
4 Uur opgestaan,6.30 uur vliegen en we zijn hier geland met eerst een doorstart. Iedereen schrok, Marijke bedankt hoor.

Naar de verboden stad van de keizer geweest.
Een heel groot en prachtig Chinees aandoend complex van 4 ha. Veel tempels poorten enz.
Hier 4 uur doorgebracht.
Na een slaapje, door de stad gewandeld en 's avonds met een stel uit de groep + leuke reisleider lekker Indiaas gegeten.

Ddag 7 Hue.
Met een drakenboot over de parfumrivier naar een pagecomplex aan de rivier, daarna naar een begrafeniscomplex van de Nguyen dynastie.
Beide waren prachtig ,je waant je eeuwen terug. Met de bus terug.
We hebben toen lekkere Vietnamese hotpot gegeten. Toen naar een hele grote markt gelopen, veel snuffelen en onze ogen uitgekeken. Jos, de aankoop is gelukt. Het is nu heel warm, nu om 8 uur 's avonds nog 30 gr. Hier zijn de straten breed en schoon maar wel druk. We genieten, maar niet met mate Lisette. Tot zover.
Groetjes van Frans en Ina.

• 23 Februari 2007 - 10:37

Pieter En Nelly:

Fijn dat jullie zo'n leuk gezelschap hebben en enorm genieten van het aziatisch land,zoveel anders als dat vertrouwde holland
    We lezen graag jullie verslag.

• 24 Februari 2007 - 16:28

Stef En Bea:

Leuk om nu ook foto's te zien en we zijn benieuwd wat er voor Jos is aangekocht.

• 24 Februari 2007 - 23:30

Lisette :

Lieve pap en mam
    Ik zie dat jullie een USB hebben gevonden. Mooie foto's!
    tip voor het eten: Vietnamesen gebruiken soyasaus ipv zout. Meestal staat het op tafel. En altijd erg lekker.
    dikke kus Lisette