Hoi An; Qui Nhon naar Nha Trang - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Frans en Ina - WaarBenJij.nu Hoi An; Qui Nhon naar Nha Trang - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Frans en Ina - WaarBenJij.nu

Hoi An; Qui Nhon naar Nha Trang

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Frans en Ina

28 Februari 2007 | Vietnam, Hanoi

John en Ada nog gefeliciteerd met jullie kleinzoon Jordy. Alles goed?
Bea en Stef sterkte met jullie verhuizing.
We moeten kort zijn met onze verhalen want we hebben weinig tijd en zoals jullie zien hebben we er nieuwe foto's erop, ook nog een van Halong Bay die ontbrak.
Het weer is zonnig 28 graden.
Hotels zijn goed drie sterren.
Onze gezondheid is prima geen klachten van darmen of muggen. We genieten enorm, we hebben een leuk gezelschap met veel humor.

26 febr. (maandag)
Vertrek Hoi An naar Qui Nhon door prachtig landschap met rijstvelden, palmen, bananenbomen, eucalyptussen en bergen aan de ene kant en de zee aan de anderen.
We hebben het uitgemoordde en afgebrandde dorpje My Lai bezocht. Heel indrukwekkend.
Hotel in Qui Nhon lag aan de boulevard en was prachtig.

27 feb. (dinsdag)
Qui Nhon naar Nha Trang.
Eerst naar een erebegraafplaats, daarna weer door een prachtig tropisch landschap naar het zuiden. De rijst wordt hier op sommige plaatsen al geoogst en op straat gedroogd.
Het is een veel armere streek hier, wel apart. In zee vissen ze hier o.a. in grote manden. Er zijn hier veel garnalen kwekerijen bij de rivieren en er worden ook zeepaardjes gevangen en parels gekweekt.
We hebben een groot Cham-heiligdom bezocht voor de aankomst bij weer een prachtig hotel.

28 febr.(woensdag)
Nha Trang een grote stad met een mooie boulevard.
Vanmorgen anderhalf uur aan het strand gelegen. Zo rood als een kreeft.
Vanmiddag met z'n zessen een fiets gehuurd. Door de stad en het platteland gereden was erg leuk en gezellig. We trekken het meest met drie andere stellen op.

Josine, die van Schiphol (Zeist) Rotterdammers en een Limburgs echtpaar met veel humor. Een platte Amsterdammer kan er ook wat van.
We maken veel foto's we eten heerlijk, meestal met anderen, het wordt al smakelijker, dus we genieten enorm.
Tot zover.
Veel liefs Frans en Ina.

• 01 Maart 2007 - 09:27

Remco En Kim:

Hallo Frans en Ina,

Stuivertje wisselen heet dat geloof ik. wij (kim en ik)weer terug in het koude Nederland en jullie genieten zichtbaar van het verre oosten. Erg herkenbaar de verhalen over de gebruiken aldaar. Een brommertje met 5 mensen is eerder regel dan uitzondering! Heerlijk om te ervaren en leuk om te vergelijken met de situatie in Nederland.

Nog veel plezier en groeten van Remco en Kim