Dalat- Saigon - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Frans en Ina - WaarBenJij.nu Dalat- Saigon - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Frans en Ina - WaarBenJij.nu

Dalat- Saigon

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Frans en Ina

03 Maart 2007 | Vietnam, Hanoi

Dag14 - 15 Dalat Saigon
Hallo allemaal,
Bedankt voor jullie reacties en felicitaties. Ja, ja, 29 jaar en we genieten nog steeds. Uiteraard hebben we zoals alle dagen heerlijk gegeten, aan het water van een groot meer in de stad met nog 3 anderen. We hebben een leuke groep met veel reiservaringen.
Gisteren hadden we een stoere dag. Achter op de brommer van de easy riders een dag toeren naar verschillende bezienswaardigheden met 9 personen.
Eerst naar een uitzichtpunt daarna naar een groot nieuw kloosterkomplex met monnikken en prachtig aangelegde tuinen waar alles in bloei stond.
Toen naar een watervaval, er was ook een rodelbaan. Nu ik nog jong ben, wou ik erin dus met een bloedvaart ging ik naar beneden, [Josine ik dacht aan je].
Weer een eind tuffen en goed vasthouden naar een bergtreinstation in art-deco style, leuk.
Daarna weer een heel eind naar een hele hoge berg waar minderheden wonen. Eerst lunchen.
Daar gingen we met een oude Russische jeep omhoog.
Prachtig uitzicht en heb wat van de dames gekocht, ik werd bijna door hun bedolven.
Terug van de berg naar een dorp voor minderheden, een arme toestand maar wel oer katholiek.
Daarna weer terug naar de stad, leuk hoor zo'n brommertocht na ong. 45 jaar.
Daar het grazy house bezocht wat in de stijl van Gaudi en Dali was. Heel orgineel en bijzonder.

3 maart dag 16 zaterdag
Vandaag naar Saigon, 300 km.
We zijn onderweg gestopt bij een koffieplantage en een theeplantage. We zagen ook rubberplantages en heel veel bloeiende bomen, fruitbomen, notenbomen en teakhoutbomen. Jammer dat ze van dit mooie land een zooi maken met al het zwerfvuil, Ze flikkeren echt alles op straat.
De voorstad van Saigon begint al 25 km ervoor met hele grote en hele kleine industrie maar al met al een rommeltje.
Hier hele hoge gebouwen, 8 miljoen inwoners en 1 miljoen scootertjes in Saigon. Een enorme drukte en lawaai op staat, erger dan in Hanoi. Daar waren de straten smaller, hier staan ze 12 rijen dik bij een stoplicht maar zelfs wij durven over te steken.
Het is hier warm 30 gr. droog en dat is heerlijk.We hebben al door de stad gelopen dus en gegeten. Het is heel westers. Zelfs de etalagepoppen zijn blank en groot.
Morgen ontmoeten we een relatie van Frans zijn werk. Hoe dat zal verlopen lezen jullie de volgende keer. Groetjes en veel liefs van Frans en Ina.

  • 03 Maart 2007 - 15:56

    Marga De Oude:

    Hoi Ina en Frans,
    Leuke verhalen, ik zit af en toe gewoon te lachen want ik hoor het je zeggen. Gefeliciteerd met jullie trouwdag (tip van o.a. Josine). Gek idee, jullie dag is alweer voorbij en wij zijn pas halverwege. Leuke foto's gezien.Kunnen jullie het allemaal een beetje onthouden? Het is zóóóóóó ontzettend veel!!! Geniet ervan verder en groeten aan jouw en frans van ons allen.

  • 04 Maart 2007 - 15:04

    Henk Betjes:

    Frans en Ina(of andersom)van harte gefeliciteerd met jullie 29 jarig huwelijksfeest, ik heb geprobeerd om ter plaatse een borrel te halen maar dan zou ik niet op tijd terug zijn voor mijn wintersport.(dus hou ik het tegoed)ik geniet van jullie foto`s en verhalen.
    groetjes
    henk betjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frans en Ina

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 40185

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2014 - 06 November 2014

Rondreis India en Nepal

06 September 2013 - 30 September 2013

Rondreis China

29 Januari 2012 - 20 Februari 2012

Zuid-Afrika

20 Februari 2011 - 19 Maart 2011

De gordel van Smaragd

16 Februari 2007 - 14 Maart 2007

Vietnam - Cambodja

Landen bezocht: