Naar Varanasi - Reisverslag uit Benares, India van Frans en Ina - WaarBenJij.nu Naar Varanasi - Reisverslag uit Benares, India van Frans en Ina - WaarBenJij.nu

Naar Varanasi

Door: Ina

Blijf op de hoogte en volg Frans en Ina

27 Oktober 2014 | India, Benares

26-10-2014 Naar Varanasi
Om 5 uur ging de wekker want om 6 uur moeten we in de bus zitten. We hebben 400 km voor de boeg. Na 3 uur rijden bij een koffiestop had Frans ook wifi verbinding. We konden nog net en berichtje van Marloes met foto van Anna zien. Erg leuk. Gewapend met een lunchpakket weer de bus in. We hebben de hele dag geen stop voor eten of drinken. Misschien moeten we zelfs,wild plassen.
Frans en ik hebben altijd wat te doen dus we zien niet tegen de 12 uur durende busreis op.
Onderweg nu wel rijstvelden gezien maar verder niet veel bijzonders. Een keer hebben we in een dorp een fotostop gemaakt, tevens om de benen te strekken. We moesten inderdaad een keer in het wild plassen omdat hier gewoon niets is.
Het meest bijzondere van deze reis is dat het over Nationale Highway 75 ging en daarna HW 7.
Het waren bijzondere slechte wegen. Heel veel kuilen en gaten in de weg. Op heel veel plaatsen waren ze met het aanleggen van wegdek bezig. Wat een enorme hoeveelheid stof leverde en een snelweg, het was erg druk met vachtverkeer. Zodoende schoten we geen harrel op. We schudden totaal door elkaar van links naar rechts van achter naar voor. Veel getoeter en aanrijdingen worden soms op het laatste moment vermeden.
De dorpen die we door gaan stralen eenvoud uit en vooral het vuil op de weg is onbegrijpelijk. Buiten de bebouwde kom, is het echte armoede.
Om 17 uur stopten want Yda organiseerde een Happy Hour, drank en zoutjes uit een grote tas. Ze maakt het sfeertje wel.
Om half zes werd het donker. Het duurde nog 2,5 uur voor we in het hotel in Varanasi waren.
Het laatste stuk vergde veel van de chauffeur. De weg was wel beter geworden maar op deze zgn. snelweg reed van alles. Tuctuc, fietsers vaak zonder verlichting. Ook voetgangers, zelfs kwamen we een spookrijdende tuctuc tegen. Hij werd op het laatste moment ontweken. Het was stuurmanskunst.
We hebben in mooi hotel en na het eten zijn we meteen het bed ingedoken.
Na een 14 durende reis met zo’n slechte is het heerlijk rustig rusten.
Optioneel was een vliegreis mogelijk, 2 personen die dat deden hebben 40 minuten gevlogen.
Wel een aan rader voor ieder die deze reis wil ondernemen.
Tot zover.
Warme groeten van Frans en Ina.

• 27 Oktober 2014 - 17:13

W.Ofman:

Hoi Ina en Frans,
    Weer genoten van jullie reisverslagen tot zover. Wat zien en beleven jullie wat,maar lijkt ons wel vermoeiend,maar dat heb je er voor over denken wij. Geniet nog lekker en lieve groetjes van ons,

Thea en Wim.

• 27 Oktober 2014 - 23:26

Gijs En Marga:

Hallo Ina en Frans,

Soms moet je dingen eerst ervaren om vervolgens te kunnen zeggen; dat doen we een eventuele volgende keer anders. Maar jullie hebben wel veel gezien tijdens de busreis! Bekijk het vooral positief.

Lieve groet,
    Gijs en Marga.

• 29 Oktober 2014 - 13:42

Math En Nel:

Hallo Ina en Frans
    Eindelijk jullie verslagen gelezen, na 14 hectiische dagen, jullie hebben weer veel meegemaakt.
    Van slangen, bruiloften, uitzichten, sierraden, piepjes in het hotel,koeievlaaien.
    Mooie kleding, lange trein en busreizen.
    Geniet er van.
    Groet van Math en Nel

• 02 November 2014 - 10:18

Yvon:

Hallo Ina en Frans,
    We genieten van jullie verslag van de reis, maar het lijkt ons vermoeiend .
    Vaak vroeg op weg en de warmte. Maar jullie genieten volop en daar doe je het voor.
    Vooral de komische dingen zijn leuk om te lezen. Geniet nog volop en een goede reis .
    gr Wim en yvon.

• 03 November 2014 - 10:14

Piet En Nelly:

Hoi Ina en Frans, het is al weer even geleden dat we iets hebben gehoord.

We kijken al weer uit naar het volgende verslag.

Wat zullen jullie genieten.

Piet en Nelly