Can Tho naar Chau Doc - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Frans en Ina - WaarBenJij.nu Can Tho naar Chau Doc - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Frans en Ina - WaarBenJij.nu

Can Tho naar Chau Doc

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Frans en Ina

07 Maart 2007 | Vietnam, Hanoi

Dag 20 woensdag 7 maart

John en Ada ,Marianne Arno Marloes en Alex. Leuk dat jullie meebeleven.
Marloes, we wilden gisteren reageren op je mail maar dat lukte niet vandaar deze weg.
We zijn benieuwd hoe je nieuwe schutting erbij staat. Wel een heel werk zeg voor jullie. Leuk en gezellig dat Josine je helpt met de herinrichting van je tuin.
Marjo, ze hebben hier geen theezakjes , alleen builtjes dus jammer voor je vriendin. Als we ze in Cambodja tegen komen neem ik ze mee.
Bea en Stef. Zijn jullie al wat gewend in jullie nieuwe stekkie. De temperatuur is hier hoog, dus Bea, een tripje naar een warm oord in de winter is zeer aan te raden.

Vandaag de zon op zien komen, dat ging heel snel. Voor ons hotel waren ze bezig met ochetendgym. op speciale oosterse wijze.
Met een soort badmintonchuttel voetballen maar dan aan de zijkant van je voet wegschoppen, dit met 4 pers.
Met een kleine boot , 4 pers, over de Mekong naar de drijvende markt. Heel veel groenten en fruit te koop. Wat ze verkopen laten ze zien door dat op een lange stok te hangen. Je kunt het van verre zien.
Een hele bedrijvigheid en ook het overladen op een kleine boot.
We gingen daarna door kleine zijrievieren. Dat zag er helemaal tropisch uit met de paalwoningen er de over het water hangende waterkokosnotenpalmen.
Wel grijs-bruin water maar ze doen er alles in, wassen, de afwas, en zelfs een grote varkensbil werd erin gewassen. Het wordt toch gebraden dus het komt wel goed.
We stopten bij een familie waar we koffie dronken, veel vers tropisch fruit uit eigen tuin kregenwe op tafel stond voor ons, 8 soorten, het was heerlijk.
Daarna een rondleiding door hun tuin en huis. Op de terugtocht liep de schroef 3x vast vanwege de plastic en nylon troep die erin gedraaid was en de helft brak af. Net goed moeten ze maar niet zoveel vervuilen, Gelukkig kwamen we op een bladvin toch nog terug.

Vanmiddag voor de laatste keer met de bus mee, naar Chau Doc 150km. WE zagen heel veel hoge paalwoningen, het nu is het heel laag water omdat het bijna einde is van de droge periode. Het ziet er hier erg arm uit maar er is van alles in overvloed.De rijst wordt nu geoogst.
Door al dat water stikt het hier van de muggen. We hebben onze kamer al met een hier speciaal te koop vergif bespoten, alleen hopen we dat ook wij niet het loodje leggen, mocht dat hegeval zijn, we see you in heaven. Maar ik heb vertrouwen.Het hotel ligt aan de rivier en het is druk en smal in deze stad.

Nog even over Saigon. Dat was wel een enorme wereldstad hoor. Heel ruim opgezet met enorme hoge gebouwen ook schoon.We hebben toch door een heel groot gedeelte
gezien.
Dat drukke verkeer, al die mensen volledig bedekt gekleed zijn tegen de zon was wel opvallend vooral die monddoekjes of kapjes, onherkenbaar. Als je daar een operatieteam op pad stuurt vallen ze niet op.
Morgen gaan we de grens over dus tot zover.

Veel liefs en groeten van Frans en Ina.

• 07 Maart 2007 - 15:29

Hanneke:

Frans en Ina, het is elke keer weer een leuke verrassing om een bericht van jullie in de mailbox te vinden. Ik bespeur ook nog geen verzadiging. Heel goed, want Angkor Wat komt nog. Wat? Spuit alle muggen plat en geniet de laatste week met volle teugen van al het moois en de weldadige warmte !! Groeten van Max & Hanneke

• 08 Maart 2007 - 11:43

Piet En Nelly, :

Hoi Ina en Frans,
    Wat een grandioze reis, we leven met jullie mee, wat zullen jullie wat zien, we lezen met heel veel plezier al jullie verslagen.

• 08 Maart 2007 - 13:00

Stef En Bea:

Wat gaat de tijd ook snel, want volgende week zijn jullie al weer terug. Geniet inderdaad nog maar van het mooie weer, hier in Noord Scharwoude begint het eindelijk droog te worden en schijnt de zon iets regelmatiger.
    En wat die muggen betreft: neem ze vooral NIET mee!