Van Jaipur naar Agra - Reisverslag uit Agra, India van Frans en Ina - WaarBenJij.nu Van Jaipur naar Agra - Reisverslag uit Agra, India van Frans en Ina - WaarBenJij.nu

Van Jaipur naar Agra

Door: Ina

Blijf op de hoogte en volg Frans en Ina

25 Oktober 2014 | India, Agra

21-10-2014 Naar Agra.
Beste Volgers,
Onderweg een fotostop bij een Hamunan Tempel van Hara Krishna. Te zoet van kleur maar heel bijzonder.
Volgende bezoek aan Chand Baorl Abeneri. Dit zijn stepwalls van een heilige waterput. We kregen weer uitleg en daarna konden we het kleine en zeer eenvoudige dorpje in wandelen en foto’s maken van het dagelijkse leven.
Ingrid scoorde de mooiste foto van een vrouw die achter een koe stond die de staart omhoog deed. Zij bleef erachter staan en ving, zoals je een bal op je onderarmen vangt, de hele koeienvlaai op. Dampend en wel droeg ze haar vangst naar haar hutje, nou ja.
De vlaaien laten ze drogen en gebruiken het voor brandstof om te koken of om uit te smeren voor de ingang van hun hutje tegen vliegen en boze geesten. We gaan nog zien dat ze daar patronen in maken ook. We een eenvoud.
30 % van de bevolking leeft onder de armoedegrens en op het platte land 60 %.
Volgende stop bijeen groot Tempelcomplex Fatehpur Sikri. Het laatste stuk hebben we met de tuktuk afgelegd en door het hele stuk terg gelopen tot de bus aan de andere kant. Het was heel fraaie Moslim Hindoe tempel waar we in de heiligdommen de schoenen moesten uit doen en sjaalom.
Door een dor landschap, het kan hier maanden niet regenen, met hier en daar steenfabrieken reden we op Agra aan.
Tot zover.

• 25 Oktober 2014 - 17:29

Marga En Gijs:

Hallo Ina en Frans,

Dat is toch wel grappig; de koeievlaaien worden daar voor de deur gelegd, o.a. tegen de vliegen.
    Als wij dat hier zouden doen hadden we meteen een hele zwerm vliegen bij de vlaai, maar inderdaad, hopelijk niet binnen.
    Nu nog een oplossing tegen de geesten........

Lieve groet,
    Gijs en Marga.